Fontana di trevi
Fontana di trevi
E' la più grande fra le celebri fontane di Roma. Costruita in travertino e marmo di Carrara, su progetto di Nicola Salvi e Giuseppe Pannini nel 1732. E' alimentata da un acquedotto attivo da più di 2000 anni che è lungo quasi 20 km.
Il tema dell'intera composizione è il mare. La scenografia è dominata da una grande scogliera al centro della quale si erge la grande statua di Oceano. La Fontana di Trevi è famosa per la tradizione del lancio della monetina. Un'antica usanza di gettare oboli o piccoli doni per ingraziarsi le divinità locali.
La Fontana di Trevi è anche stata protagonista di tanti film girati nella capitale, tra cui La Dolce Vita di Federico Fellini.
Trevi fountain
It is the largest of Rome's famous fountains. Built of travertine and Carrara marble, it was designed by Nicola Salvi and Giuseppe Pannini in 1732. It is fed by an aqueduct that has been active for more than 2,000 years and is almost 20 km long.
The theme of the entire composition is the sea. The setting is dominated by a large cliff in the center of which stands the large statue of Oceano. The Trevi Fountain is famous for the tradition of coin tossing. An ancient custom of throwing obols or small gifts to ingratiate oneself with local deities.
The Trevi Fountain has also been featured in many films shot in the capital, including Federico Fellini's La Dolce Vita.